tirsdag den 28. april 2015

Man kan sgu da ikke blive millionær, når ens far var bankrøver!

Jeg har jo besluttet mig for, at jeg vil være selvstændig og i den forbindelse er jeg startet op hos en coach, for at motivere mig selv og for at holde mig selv fast i mine mål.

Det er så interessant, hvordan gamle historier bliver ved med at dukke op og prikke til en. I denne uge arbejder jeg med skam og hemmeligheder - og nu har jeg ligesom delt min historie om min far, min opvækst, min spiseforstyrrelse og jeg kunne fortsætte. Jeg sætter gerne ord på alt det grimme, for jeg ved hvor meget det forløser og giver luft til at skabe forandringer. Jeg fortæller og deler, fordi jeg ved det inspirere andre mennesker der hvor de er i deres liv.

Så da jeg fik at vide af min coach at vi skulle arbejde med skam og hemmeligheder, ja så tænkte jeg "der er sgu ikke noget at komme efter længere".

Men mit mål er økonomisk frihed, jeg vil leve resten af mit liv uden at skulle bekymre mig om penge.

Men lur mig lige engang, der lå en masse skam og hemmeligheder omkring min økonomi - jeg er helt overrasket over alt det der væltede frem. Der var så mange hemmeligheder og en masse skam forbundet med penge hos mig. Jeg har set hvad penge gør ved mennesker, blandt andet min far, ja i min familie. Så i min verden var det at have mange penge forbundet med noget virkelig dårligt. Det er jo roden til alt ondt, jeg så hvad det gjorde ved min far! Og sådan skulle jeg aldrig ende, som i ALDRIG. Så hellere bruge penge inden de var tjent, for så var jeg fri for at gå rundt i den usikkerhed - at ende som min far. Og man kan sgu heller ikke være millionær når ens far er bankrøver... det siger sig selv.
Der er mange overbevisninger forbundet med min historie, og de dukker stadigvæk op. Men jeg griber dem nu, en efter en.

 
Jeg har altid haft svært ved at sætte en pris på mig selv og de ting jeg laver, fordi jeg ikke ville være grådig.... som min egen far. Konsekvensen af det var bare et liv med røven i vandskorpen. Og det gider jeg simpelthen ikke længere - jeg er også mor, og vil gerne lære mit barn sit værd at kende.
Så i dag er jeg trådt ind i grådigheden og tager de første spæde skridt - det føles vildt og meget grænseoverskridende - men også rart!

Det bedste ved de her historier, hemmeligheder, skam er, at når vi får øje på de her ting. Så kan vi afdramatisere dem, pille dem fra hinanden og bygge nyt op som styrker os der hvor vi er, så de kan støtte os i at komme derhen hvor vi gerne vil.
Et af mine actionssteps i denne uge er blandt andet at skrive dette indlæg.
Et actionstep, det er en opgave man kommer frem til, hos en coach. Actionsteps er til, fordi du skal gøre noget for at ændre dit mønster/overbevisning.

Hvis vi ikke gør det, deler vores hemmeligheder og vores skam, ja så æder det os op inde fra, og vi finder os selv frustreret og ofte bange - vi ender i selvdestruktive mønstre for at overleve dagen og vejen. Vi giver op og lader stå til. Men vi er så meget mere værd, og jeg ved at sammen så skal vi nok klare det.
Hvis du har lyst kan du læse mere om et coach forløb hos mig, så kig forbi på min hjemmeside her

Men jeg vil gerne give dig et tip. Begynd at læg mærke til i hvilke områder i dit liv hvor du sidder fast, bliver frustreret, hvor du ikke er der hvor du ønsker at være - det kan være, økonomi, kærlighed, helbredet, karriere osv. Det er i de områder du kan finde ind til din skam og dine hemmeligheder og de er din billet til frihed.
Jeg har tit oplevet de unge mænd, jeg har været mentor for - have en masse skam og hemmeligheder omkring penge. Særligt fordi de var kriminelle, og penge var ikke noget man tjente, det var noget man tog uanset om det var røveri, tyveri eller salg af stoffer. Rigtig mange af dem låste sig selv fast i deres egne hemmeligheder omkring penge, og de var så bange for at tjene penge, fordi penge var deres adgang til stoffer og mere ville have mere.... Penge var lort at have og lort ikke at have - men det handler jo slet ikke om pengene, men alt det der ligger bag.

Jeg har besluttet mig for, at det skal være sjovt for mig at tjene min første million - og jeg får sommerfugle i maven når jeg skriver det og bliver virkelig rød i kinderne. Men det er mit mål og det er sådan det bliver, for jeg er heldigvis meget stædig!

Ha' en dejlig dag,
vi ses

Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar